De ce sa aplic on-line?

Efortul depus pentru a-ti cauta un loc de munca prin intermediul internetului este minim. Efectul? Ramane de vazut, dupa ce ai aplicat on-line...

Efortul depus pentru a-ti cauta un loc de munca prin intermediulinternetului este minim. Efectul? Ramane de vazut, dupa ce ai aplicaton-line. Cert este ca tot mai multi manageri vad avantajele recrutariion-line iar costurile acesteia, atat pentru candidati, cat si pentrucompanii, sunt minime.

Recrutarea on-line: bile albe


1. Este un instrument usor de utilizat, desi multi il exclud din start,pentru ca este nou si nu ii inteleg mecanismul. Este singura modalitateprin care am reusit implicarea, pe tot parcursul procesului de recrutare,a beneficiarului/beneficiarilor, fara ca acestia sa o considere "ocorvoada birocratica impusa de procedurile de resurse umane". Antrenareabeneficiarilor este si unul dintre pasii de deschidere ai resurselorumane, care nu trebuie sa se transforme intr-un "teritoriu secret", greude inteles si limitat la functii administrative.

- Anneliese Anghel,HR Director Rompetrol

2. Participarea la recrutare se poate face oricand, intr-o pauza, intren, oriunde gasesc un calculator conectat la Internet... E ca cititulziarului. - Anneliese Anghel

3. Toate datele si istoricul integral al oricarei recrutari sunt automattinute la zi sau arhivate. - Anneliese Anghel

4. Nu tin oameni blocati numai pentru recrutare, oricare dintre membriiechipei de resurse umane putand sa asigure procesarea si asistenta. -Anneliese Anghel

5. Conectarea rapida la oferte, aplicatiile in timp real si certitudineaca acestea au fost primite. Nu vreau sa cuantific financiar (luati numaiin calcul costurile postale, a aplicatiei tiparite, etc.) investitiileintr-un proces de recrutare clasic (derulat prin utilizarea resurselorinterne). Cred ca marea diferenta intre aceasta modalitate si variantaon-line o da timpul. Vorbesc de timp ca despre o resursa foarte importantain serviciile profesionale, cum este afacerea noastra.

O recrutare on-lineelimina tone de hartie, timpul de trimitere si primire a aplicatieiprin posta, permite realizarea bazei de date care sa filtreze automatCV-urile dupa criteriile prestabilite, importul de date din baze diferitesi create cu scopuri diferite si ajuta la eliminarea erorilor posibilecand lucrezi cu mii de aplicatii. - Viorel Bitu, Office Managing PartnerArthur Andersen

6. Acoperire nationala si internationala. Sunt excluse limitarileteritoriale ale firmelor de recrutare clasica. Ca o dovada a acestui fapt,exista in baza noastra de date atat firme care au sediul in Germania,Franta sau Statele Unite cat si candidati (marea majoritate de origineromana) care domiciliaza in diferite state ale lumii. - Radu Apostolescu,manager MyJob Consult

Avantajele unui CV electronic

1. Asigura prezenta detinatorului in atentia unui numar mare deangajatori.

2.

Este mai putin perisabil decat un CV clasic, pe suport de hartie. Ingeneral bazele de date specializate in recrutarea on-line permitup-grade-ul unui CV mai vechi. Cu alte cuvinte, cine a trimis o scrisoarecontinand un CV unei companii la care ar dori sa se angajeze si intretimp au aparut modificari, este foarte greu sa obtina actualizareainformatiilor de catre potentialul angajator. In ceea ce priveste CV-ulelectronic, actualizarea informatiilor tine numai de detinatorul sau.

3. Al treilea avantaj este legat de organizarea informatiei:nu toate firmele romanesti au invatat inca sa foloseasca eficientinformatia. Desi companiile au inceput sa-si creeze propriile baze dedate continand CV-uri, realitatea ne demonstreaza ca putine sunt celela care informatia este organizata eficient, astfel incat in cazulunei recrutari mai presante ca timp, companiile ajung tot la varianta"anuntului de recrutare".

Nu la fel se prezinta situatia in cazulsite-urilor de resurse umane care din asta traiesc, iar orice deficientain ceea ce priveste administrarea propriei baze de date duce aproapesigur la iesirea de pe piata.

4. Este mult mai ieftin: costurile de inscriere pe site-uri specializatesunt zero.

5. Site-urile de resurse umane, pentru usurinta gestionarii informatiei,si-au construit formulare standard de CV in care potentialul candidattrebuie doar sa completeze anumite campuri de date. Acest fapt poate ajutain constructia CV-ului intr-un mod profesional, formularele standardcomportandu-se ca adevarate ghiduri in ceea ce priveste organizareainformatiei personale.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod