Cum "cantaresti" o oferta profesionala?

Tinand cont de felul in care se desfasoara lucrurile in ziua de azi pe piata de munca, nu este de mirare ca mobilitatea profesionala este in crestere si, in aceasta nota, te gandesti...


Tinand cont de felul in care se desfasoara lucrurile in ziua de azi pe piata de munca, nu este de mirare ca mobilitatea profesionala este in crestere si, in aceasta nota, te gandesti sa iti schimbi serviciul.

Odata ce ai ajuns la concluzia ca este momentul sa faci un nou pas inainte si ai depus aplicatiile de rigoare la companiile care te intereseaza, te poti astepta ca, destul de curand, sa soseasca primele oferte.

Cum spune o vorba din popor, bine ca ai de unde alege... Cateodata se intampla insa ca, "luata de val", sa privesti lucrurile putin mai superficial decat ai face-o in alte imprejurari. Asa incat, nu dai atentie, poate, la toate aspectele si exista riscul sa regreti acest lucru dupa ce iti vei fi inceput activitatea la noul loc de munca.

Nu este usor sa evaluezi (obiectiv) o oferta profesionala, mai ales daca la prima (si chiar la a doua) lectura pare sa fie exact slujba visurilor tale. Dar chiar si cele mai atractive propuneri prezinta unele dezavantaje. De aceea, trebuie sa reflectezi pe indelete si sa incerci sa te informezi cat mai bine, lamurindu-ti punctele neclare.

Iata care sunt cele mai importante aspecte de care este bine sa tii seama.

  •  Profilul si activitatea companiei respective sunt in concordanta cu interesele si valorile tale?

Poate parea ceva lipsit de semnificatie, dar nu este asa. Pe termen lung, daca nu crezi cu adevarat in ceea ce faci, nu vei putea da randament. Slujba va tinde sa intre foarte repede in rutina, iar blazarea nu este niciodata de bun augur. De aceea, nu te grabi sa accepti un post daca simti ca nu te poti implica in totalitate in ceea ce presupune domeniul si organizatia respectiva.

  •  O companie mare sau una mai mica?

Fiecare dintre cele doua variante are puncte tari si puncte slabe. De exemplu, unul dintre avantajele de a lucra la o companie mare consta in faptul ca, foarte probabil, ai multiple posibilitati de a avansa, de a urma cursuri de perfectionare si training-uri, care te vor ajuta sa-ti consolidezi pozitia. De asemenea, nu trebuie ignorat faptul ca ai acces la tehnologii avansate si la cele mai recente noutati specifice.

Dezavantajul? Nu intotdeauna este usor sa te faci remarcata intr-o organizatie in care activeaza sute de angajati. Iar o alta problema ar putea fi ca, intr-o astfel de firma, functiile sunt de obicei strict specializate. Cu alte cuvinte, exista riscul sa fii nevoita sa faci numai acelasi lucru, ceea ce - nu dupa multa vreme - va ajunge sa te nemultumeasca. Nu in ultimul rand, intr-o asemenea organizatie se lucreaza aproape intotdeauna sub presiune.

Cum stau lucrurile la o companie mai mica? De multe ori, autoritatea pe care o ai si responsabilitatile care iti revin sunt considerabile. Mediul de lucru este incomparabil mai relaxat, relatiile dintre colegii de munca sunt mult mai destinse si contributia ta nu va trece neobservata.

La sectorul "puncte slabe" ar trebui notat faptul ca posibilitatile de avansare sunt limitate, recompensa financiara nu este atat de ridicata precum intr-o companie mare si, daca esti o fire care iubeste provocarile, dupa o vreme ar putea aparea nemultumirile.

  •  Ce este de preferat: o companie cu traditie sau una recent infiintata?

Ca si in situatia precedenta, avantaje si dezavantaje exista de ambele parti.

De pilda, "a pune umarul" la dezvoltarea unei firme noi poate sa fie teribil de interesant si de provocator. Dar, in egala masura, este riscant: nu garanteaza nimeni ca afacerea va avea succes. A parasi un serviciu relativ sigur pentru a lucra la o firma abia infiintata reprezinta un risc foarte mare. Ar trebui sa procedezi ca un bun croitor: masoara de mai multe ori si taie o singura data.

Pe de alta parte, angajandu-te la o companie cu traditie in domeniu presupune sa fii o persoana flexibila, capabila sa se adapteze din mers (si foarte repede) si sa-si insuseasca notiunile specifice culturii organizationale din firma respectiva.

  •  Cum este programul de lucru?

In prezent, aproape orice angajator include printre cerintele de angajare "disponibilitate de a lucra ore suplimentare". In egala masura, candidatii nu omit adesea sa treaca acest lucru in scrisoarea de intentie. Am putea spune ca a devenit un laitmotiv si, poate ca tocmai din aceasta cauza, tindem sa trecem foarte repede peste el si sa nu-i acordam atentia cuvenita.

Dar s-ar putea sa-ti para rau cand, saptamani la rand, sarcinile de serviciu te vor obliga sa fi la birou la ore la care multi oameni dorm demult. Daca viata personala este importanta pentru tine, ar trebui sa fii mai prudenta inainte sa dai curs unei astfel de oferte.

  •  Ce oportunitati ofera compania angajatoare?

Este una dintre cele mai importante chestiuni si este esential sa te informezi detaliat. Nu ne referim la avantajele de ordin material, ci la ceea ce iti poate oferi noua functie din punct de vedere profesional: posibilitati de avansare, oportunitatea de a interactiona cu personalitati importante in domeniul tau de activitate, instruire permanenta. Daca acestea nu exista, s-ar putea sa-ti pierzi foarte repede interesul.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod