Ce faci cand tu si seful folositi un limbaj diferit

Am trecut zilele trecute printr-o astfel de situatie si asa mi-a venit ideea acestui material. Aflata la inceputul unei misiuni de consultanta cu un anumit client, nu reuseam deloc sa ma inteleg...
Am trecut zilele trecute printr-o astfel de situatie si asa mi-a venit ideea acestui material. Aflata la inceputul unei misiuni de consultanta cu un anumit client, nu reuseam deloc sa ma inteleg cu acesta. Dupa intalnirea respectiva, facand analiza a ceea ce s-a intamplat in cadrul discutiei, mi-am dat seama ca de cele mai multe ori puteti fi si voi in situatia de a nu gasi cuvintele potrivite pentru a va intelege cu clientul vostru, indiferent cine ar fi acesta: seful direct, un coleg din alt department sau chiar un client extern.

In anumite cazuri, fericite as spune, interlocutorul poate veni cu o arie de expertiza si o competenta asemanatoare cu ale tale, asa ca nu ar trebui sa existe probleme de intelegere a terminologiei utilizate in cadrul discutiilor.

Sunt cazuri insa in care seful tau are o cu totul alta specializare sau arie de competenta.
Este evident ca nu se pun la indoiala abilitatile sale manageriale, insa lipsa limbajului comun poate crea o multime de probleme.

Exista si cazul sefului antreprenor, mai ales in companiile de mici dimensiuni, cu un numar restrans de angajati. Acesta, in majoritatea cazurilor, nu are experienta de lucru din pozitia de "angajat", prin urmare, ceea ce vrea sau spune el trebuie sa fie acceptat si inteles de oamenii pe care ii are. Cu acest tip de superior direct este cel mai dificil de lucrat. Cu toate ca dispune de un vocabular de afaceri adecvat, ii lipseste limbajul tehnic.

In plus, tendinta acestuia este de a veni in permanenta cu idei, propuneri si chiar decizii privind activitatea ta si modul in care ti-o desfasori.
Situatia aceasta poate fi uneori frustranta, mai ales in situatiile in care nu intelege ceea ce ii explici, incurca termenii sau nu are timp sa fie atent la explicatiile tale. In esenta, ideile venite din partea unui astfel de sef sunt foarte bune, insa munca trebuie sa o depui tu. In general, sefii sunt oameni practici, care vad rezultatele imediat si atunci este rolul tau de a gasi modalitatea de a ajunge la rezultatele asteptate.

Indiferent de situatie, lipsa limbajului comun poate duce la relatii tensionate, la stres, dezamagiri si, intr-un final, la schimbarea locului de munca.

Intalnindu-ma cu diferiti clienti, mai mult sau mai putin dificili din acest punct de vedere, m-am gandit ca ar fi util sa va ofer cateva metode prin care puteti evita situatiile tensionate.

1. Deserveste clientul


Fie ca acesta este un client intern (seful direct sau managerul unui alt compartiment din cadrul organizatiei) sau un client extern (daca lucrezi intr-o companie de servicii), aceasta trebuie sa fie persoana care "dicteaza". Asculta foarte bine care sunt cerintele sale, ce rezultate doreste sa obtina in discutia cu tine.
Evita sa gandesti ca tu stii mai bine de ce anume are el nevoie si care sunt rezultatele pe care el si le doreste. Chiar daca ai intentii bune, s-ar putea sa muncesti degeaba pentru niste rezultate pe care singura ti le-ai setat, crezand ca este mai bine pentru cel din fata ta.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod