Ce mai citim in materie de comunicare?

Te intereseaza domeniul afacerilor si vrei sa stii de la cei care si-au facut deja un nume cum poti ajunge sa ai o cariera in PR sau marketing? Pentru tine, cinci manageri femei din diferite companii din Romania iti propun publicatiile de specialitate (mai mult sau mai putin traditionale) care le-au inspirat in cariera sau, de ce nu, le inspira si acum.

Daca ai o pasiune pentru lectura de specialitate si titlurile propuse nu mai prezinta nicio noutate, ai ocazia acum sa afli in ce masura cartile sau ziarele citite zilnic au aplicabilitate in activitatea de zi cu zi.


Relatii publice cu adevarat eficiente

Propunerea Crengutai Rosu, Co-Managing Partner DC Comunication, este "Effective Public Relations", scrisa de Scott Cutlip, Alan H. Center and Glen Broom. Intalnirea cu aceasta carte a venit dupa lectura mai multor monografii din domeniul relatiilor publice. "Prin 1997 m-am intalnit cu 'Effective Public Relations'. Incepusem activitatea la DC Communication, aveam deja 5 ani de experienta in domeniul relatiilor publice, atat in sfera institutionala cat si cea privata. Trecusem printr-un curs de comunicare la Londra si citisem o multime de carti din domeniu.
Destul de nestructurat si total sub intamplarea de a fi gasit spre consultare o carte sau alta".

De ce aceasta carte? In afara faptului ca "Effective Public Relations" este considerata de specialisti Biblia in domeniu, Crenguta Rosu precizeaza ca "a fost o mare bucurie sa gasesc asezate clar elementele de teorie si exemple de practica asa cum pana atunci nu mai intalnisem. Am regasit baza teoretica potrivit careia relatiile publice sunt o disciplina de management, sunt necesare pentru sprijinirea obiectivelor organizatiei si nu un demers optional/decorativ.
De asemenea, am primit confirmarea faptului ca echipele de PR trebuie implicate in procesul decizional inca de la inceput, astfel incat sa poata contribui autentic la buna intelegere a temelor pe care organizatia le prezinta diferitelor categorii de public."

Teoria, insa, reprezinta doar inceputul de drum in orice cariera. "Teoria faciliteaza drumul spre practica. Practica poate oferi baza de studiu pentru formularea aspectelor teoretice", apreciaza Crenguta Rosu.

Informatia la zi - utila in domeniul marketingului

Diana Dumbrava, Marketing Manager in cadrul companiei Groupe SEB Romania, considera ca informatiile din ziare si reviste au avut un rol decisiv in formarea ei profesionala.
"As putea sa spun ca m-au ajutat cel mai mult mai degraba publicatiile in domeniu (sectiunea de Media & Advertising din ziare
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod