"Gulerele albe" remarcabile

Va prezint lumea lui Dilbert, binecunoscutul personaj al lui ScottAdams. Puteti face cunostinta cu el la www.dilbert.com. Lumea lui Dilbert reprezinta tot ceea ce poate fi mai stupid...
Va prezint lumea lui Dilbert, binecunoscutul personaj al lui ScottAdams. Puteti face cunostinta cu el la www.dilbert.com. Lumea lui Dilbert reprezinta tot ceea ce poate fi mai stupid, mai monoton, maigri, mai lipsit de viata, mai lipsit de frumusete, mai trist, mai lipsitde creativitate dintr-o organizatie.

Lui Dilbert ii place tehnologia mai mult decat oamenii si are abilitati ridicate de relationare cu mouse-ul. Il gasim des in fiecare dintre noi, il gasim alaturi de noi, il vedem in managerii nostri sau in subordonatii nostri. Il vedem in administratia publica sau in companiile private. El face doar ce i s-a dat sa faca. "Asta mi s-a dat sa fac - nu ma intereseaza altceva". Asteapta pauza de pranz doar pentru a manca.

Spune des: "Nu incerca sa-mi pasezi sarcinile astea jenante". "Vin la munca. Nu fac valuri".
"O zi de munca e o zi de munca - nu incerca sa mi-o faci mai frumoasa". "Nu te arata voluntar". "Asta-i viata. Si daca nu se schimba nimic, ce? Putem face ceva?!". "Aplic regula invizibilitatii - gri-ul este culoarea mea preferata". "Cel mai bun lucru de facut este sa mai scriu un memo". "Ii dispretuiesc si ignor pe cei care fac in companie." "Nu te expune."

Uitati de Dilbert! Schimbati-va lentilele. Folositi un zoom de 400 mm. Zoom catre voi. Puneti-va repetat intrebarea: "Cum ai facut pana acum din compania ta un loc mai bun de munca?". Cynthia Kellams, consultant spunea: "Daca nu poti spune de ce vrei sa faci din compania la care lucrezi un loc de munca mai bun esti in afara jocului." (Hint: "Daca nu ti s-a intamplat inca... ti se va intampla!").

Uitati de Dilbert! Mesaj - a invata este usor.
A uita = aproape un cosmar! Ce strategie ai pentru asta? Incepe de azi: pune cuvantul "uita" in top-ul agendei tale. Fa o lista a convingerilor tale si desemneaza pe cineva (credibil si inteligent) care sa ti le atace permanent. Vei afla astfel de ce esti acolo unde ai ajuns! Avem nevoie sa facem eforturi la fel de consistente pentru a uita tehnologia de ieri, asa cum facem pentru a invata tehnologia de maine.

Uitati de Dilbert! Michelangelo a spus: "Cel mai mare pericol pentru fiecare dintre noi nu este un vis prea indraznet pe care nu il vom realiza, ci un obiectiv prea simplu si pe care il vom atinge."

Uitati de Dilbert! Branding-ul este pentru fiecare dintre noi. Nu doar pentru organizatii. "Cea mai buna poveste castiga!" (Anthony Hopkins in Amistad, regizor Steven Spielberg). Branding = Caracter = Identitate.

Programul "Uitati de Dilbert!"

"Daca nu exista nimic special in munca ta, indiferent cat de mult te straduiesti, nu vei fi observat! Si asta inseamna ca ...
nici nu vei mai fi platit mai mult!" M. Goldhaber

Mergi la cel mai apropiat stand cu reviste. Cumpara 10 de reviste. Nici una nu trebuie sa fie din cele pe care le citesti obisnuit. Rasfoieste-le. Repeta asta lunar sau macar la 2 luni.
  • Ai un proiect care iti face probleme? Uita-te in folder-ul "Contacts". Cine te poate ajuta cel mai mult? Invita-l la pranz si vorbeste-i de proiectul tau!
  • Esti intr-o sedinta. Cineva pe care nu-l cunosti prea bine face o observatie interesanta. Invita-l la masa in urmatoarele 2 saptamani.
  • Vrei sa iesi undeva in sambata asta? Mergi intr-un un loc nou!
  • Ai citit un articol interesant despre industria in care lucrezi? Ai cateva ganduri? Scrie-i un email autorului. Ce daca nu-ti va raspunde (sansele sunt insa destul de mari ca sa o faca)!
  • Iti place sa faci fotografii? Vorbesti in public? Cauta pe Net si inscrie-te la un curs/atelier de fotografie/ actorie.
    Sunt cateva bune in Bucuresti.
  • "Nu prea imi planific lucrurile". Vorbeste cu sotul/ sotia/ colegul/ managerul si faceti o lista cu 3 lucruri care sa insemne ceva important si pe care sa le faceti impreuna.
  • Scrie un articol pentru newsletter-ul/ revista organizatiei tale.
  • Suna cea mai inteleapta persoana pe care o cunosti. Roag-o sa accepte invitatia la un pranz sa vorbiti despre ceea ce faci.
  • Obisnuieste-te ca la sedinte sa folosesti intrebarile: "Ce aduce unic acest lucru?", "Isi va aduce cineva aminte peste 2 ani despre ceea ce facem acum?".
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod