Femeia manager - pe muchie de cutit!


De cate ori ati fost pusa in situatia de a lasa lucrurile nelamurite pentru a nu pierde simpatia celor din jur? De cate ori ati cerut subordonatilor vostri cu o voce mai mult decat prietenoasa sa isi rezolve sarcinile de serviciu?

In marea majoritate a cazurilor, femeile manager fie se manifesta foarte prietenos si precaut in relatiile cu subalternii, fie se manifesta mai dur decat le sta in fire. Si intr-un caz, si in altul, au de pierdut, deoarece in loc sa se concentreze pe crearea unor relatii corecte cu cei din jur, conforme cu statutul fiecaruia, isi reprima adevaratele sentimente si trairi in detrimentul tuturor.

Exista reticente in a "ne lauda" cu realizarile avute, daca avem de raportat ceva, mai tot timpul o facem cu cat mai putine cuvinte posibile, in loc sa spunem raspicat ce anume am realizat, ce facem in acest moment, ce prioritati si deadline-uri mai avem. Exista teama de a declina o cerere venita din partea colegilor, desi termenul nostru limita bate la usa, pentru ca nu vrem sa suparam pe nimeni, nu-i asa?

Daca nu veti invata sa impartasiti celor din jur propriile voastre realizari, aveti toate sansele sa fiti trecuta cu vederea la urmatoarea promovare, sa fiti subestimata si sa nu se afle niciodata cine sunteti si cat puteti cu adevarat. O femeie manager isi traieste aproape continuu viata de serviciu pe muchie de cutit: daca se comporta ca un barbat, nu se face deloc placuta celor din jur si risca se fie etichetata cu "uite-o si p'asta, dura companiei"; daca se comporta mai sensibil si prietenos, va fi perceputa cu greu ca fiind un adevarat lider.

Exista multe calitati pe care ar trebuie sa le aiba si sa le exerseze femeia manager, dar sunt sigura ca daca le-am enumera aici pe toate, ati spune: "Dumnezeule, eu in nici un caz nu am atatea calitati!".
Nici nu trebuie! Fiti voi inseva! Folositi-va intuitia - care in cazul nostru e mai puternica decat la barbati - pentru a face recrutari, pentru a va implica sau nu in proiecte noi, pentru a va alege sau nu o noua cariera. Folositi-va sensibilitatea atunci cand trebuie sa apostrofati sau cand trebuie sa judecati o situatie iesita din comun.
Si insusiti-va un comportament asertiv: este dreptul vostru!

Este dreptul vostru:
sa va sustineti opiniile si ideile;
sa va faceti cunoscute realizarile;
sa spuneti "nu"!

Si mai invatati sa va asumati comportamentul:
asumati-va responsabilitatea propriilor actiuni si greseli;
dati-le si celorlalti voie sa isi exprime opiniile si sentimentele;
invatati sa identificati in mod corect ceea ce va deranjeaza, ce se poate sau nu pretinde de la voi;
spuneti ce aveti de spus;
cereti atunci cand vreti ceva, pentru ca nu trebuie sa le pretindeti celorlalti sa va ghiceasca gandurile;
evitati sa va luati o mina de victima pentru a obtine simpatia sau acceptul sefului;
evitati sa chicotiti;
evitati sa pareti mai neajutorata decat sunteti;
invatati sa va puneti in evidenta.
Purtati o pata de culoare rosie la urmatoarea sedinta, in mod cert va atrage privirile iar cuvintele voastre vor cantari mai mult.

Experimentati si invatati sa aveti succes. Succesul nu inseamna sa fiti mai dure sau mai prietenoase, nici prea sensibile sau asertive, ci inseamna mult mai mult decat atat. Inseamna a avea caracter!

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod