Credibilitatea femeilor in mediul de afaceri

Ieri mi s-a intamplat sa asist la trei greseli in trafic, pe care le-am observat urmarind masinile din fata mea. Si de fiecare data m-am gandit: "E o femeie!". Dupa depasire, mi-am intors capul sa-mi verific ipoteza. Ei bine, nu! Erau barbati! Incredibil!

De multe ori plecam de la premise gresite, de la perceptii bine inradacinate, iar una dintre ele poate fi si aceea ca o femeie are mai putina credibilitate decat un barbat, iar acest lucru este valabil si in mediul de afaceri, ca oriunde altundeva. Poate ca am fi extrem de credibile daca am incepe sa povestim despre goblenuri, dar atunci cine ne-ar mai asculta?

In business, am intalnit femei mai puternice decat cativa barbati la un loc. Mai multa empatie, mai multa organizare si viziuni mai indraznete, ceea ce nu putem spune despre un procentaj destul de ridicat al celor ce reprezinta simbolul puterii.
Femeia in afaceri s-a dezvoltat mult si o vedem in corporatii, in mediul antreprenorial, in showbiz, o intalnim pretutindeni. Dar cat de credibila este ea?

Cum multe dintre business-urile conduse de femei au succes si rezultate extraordinare, imagine pe piata si implicari rasunatoare (vezi numai top 100 femei de succes), banuiesc ca multe dintre contractele lor sunt semnate, de cealalta parte, de... barbati. Femeile dobandesc din ce in ce mai multa credibilitate si datorita unor aspecte pe care barbatii le neglijeaza uneori, cum ar fi: etica profesionala, asumarea responsabilitatii, capabilitatea de a "te pune in pantofii celuilalt", pastrarea promisiunilor, lipsa ego-ului dus la extrem. Femeile asculta si le pasa mai mult, ies des din zona de confort, pentru ca vor sa faca lucruri minunate si pot aprecia cu maturitate lucrurile bine facute.


Si cum uneori se spune ca un barbat de succes este sustinut de o femeie puternica, la fel este si in business. In echipele de top management, de cele mai multe ori, gasim o femeie in pozitiile cheie.

Cat de credibile sunt ele in fata unui director general? De cele mai multe ori, din experientele mele, toate observatiile sau opiniile femeilor din jurul mesei rotunde au fost luate in considerare datorita obiectivitatii si capabilitatii lor de a vedea "the big picture". Probabil datorita faptului ca trateaza problemele cu mai multa maturitate, iar increderea in sine si in potentialul personal creste extraordinar de mult, dandu-le forta sa mute munti, sa faca imposibilul posibil, atat pentru ele, cat si pentru ceilalti.

Credibilitatea femeii in afaceri vine din rezultatele pe care le aduce in fata barbatului si care nu-i pot fi contestate.
Iar rezultatele vin, de cele mai multe ori, din dorinta de perfectionism, pentru ca este extrem de adanc inradacinat in gandul femeii - simte ca trebuie sa faca lucrurile mult mai bine decat un barbat, pentru a fi apreciata macar la nivelul la care ar fi fost apreciat un reprezentant al "sexului tare", avand aceleasi rezultate.

Ce ar trebui sa faca pana la urma pentru a deveni credibila in mediul in care activeaza? Sunt cateva lucruri demne de mentionat, care sunt valabile atat pentru femei, cat si pentru barbati:

in primul rand, sa-si tina promisiunile: actiunile ei sa fie in conformitate cu ceea ce spune;
integritatea sa fie cu adevarat o valoare dupa care isi ghideaza intreaga viata, atat personala, cat si profesionala;
sa fie o persoana cu un caracter impecabil;
sa nu faca sub nici o forma rabat de la calitatea serviciilor sau produselor pe care le ofera;
sa fie cu adevarat interesata de nevoile celor din jur, astfel incat chiar daca afacerea ei ar avea de suferit, sa isi indrume potentialul client catre un alt furnizor, daca acel client are nevoi ce nu-i pot fi satisfacute de catre produsele sau serviciile pe care ea le ofera;
sa spuna intotdeauna adevarul.

Sunt multe lucruri care ne fac sa devenim credibili in ochii celorlalti si, cu siguranta, femeile au mult mai mult de lucrat pentru a fi credibile, macar prin prisma faptului ca pornesc in "batalia sexelor" cu un handicap: "Ce poate o femeie sa ma invete pe mine?", isi spune intotdeauna un barbat, nu-i asa?...
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod