Mașina diesel, cu bune și cu rele: consum mai mic, dar noxe dăunătoare organismului

Prețul carburantului, și în special al motorinei, a crescut foarte mult în ultimii doi-trei ani. Oamenii au vrut să economisească și au migrat spre motorizările diesel, care au un consum mai mic decât cele pe benzină. Totuși, șoferii pierd din vedere sănătatea, pusă pe locul doi în balanță cu economiile realizate.
Mașinile emit două tipuri de substanțe toxice: dioxid de carbon (CO2) și oxizi de azot (NOx). Cei din urmă sunt o amenințare directă și imediată pentru sănătatea oamenilor, în timp ce emisiile de dioxid de carbon afectează, pe termen lung, clima planetei. Iar dintre motorizările disponibile, cele cu diesel emit cele mai ridicate niveluri de NOx.

Pintilie Broker de Asigurare a testat nivelul de poluare pe două mașini Skoda Octavia. Informațiile sunt prezentate mai jos. După cum se observă, diferența între emisiile de CO2 nu e foarte mare, însă motorul diesel emite de 10 ori mai multe noxe de oxizi de azot.


Skoda Octavia Active 1.2 TSI Benzina  1.2l / 77kW/ 105CP
Emisii CO2: 119g/km
Oxizi de azot (NOx): 0,017g/km

Skoda Octavia Active 1.6 TDI Motorina 1.6l / 77kW/ 105CP
Emisii CO2: 99g/km
Oxizi de azot (NOx): 0,137g/km

Efectele noxelor asupra mediului:
-ploi acide
-smog
-reducerea vizibilității
-deteriorarea calității apei

Și asupra sănătății:
-probleme pulmonare
-dureri de cap
-probleme cu stomacul
-iritații la nivelul căilor respiratorii
-cancer

Când se calculează timbrul de mediu se iau în considerare doar emisiile de CO2.
Asta ne face să ne întrebăm dacă se taxează cu adevărat poluarea sau plătim timbrul de mediu degeaba.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod