Titanicul nu s-a scufundat din cauza unui iceberg. Acesta este adevăratul motiv care a dus la tragedie


Cu toate că a fost una dintre cele mai dezbătute tragedii din istoria recentă (timp mai mult de 100 de ani), experții cred că Titanicul nu s-a scufundat doar din cauza impactului cu un iceberg.
Au fost scrise nenumărate cărți, redactate eseuri și realizat chiar și un film memorabil, toate aceste materiale relatând povestea Titanicului lumii întregi precum o știi și tu probabil. Povestea cunoscută este lovirea navei de un iceberg în partea de nord a Oceanului Atlantic. Publicația Metro din Marea Britanie ne oferă mai multe detalii legate de noi speculații, care ne ajută să înțelegem de ce s-a scufundat Titanicul. Iată care sunt acestea!

De ce s-a scufundat Titanicul?


O nouă teorie a apărut în legătură cu tragedia de pe Titanic - un incendiu uriaș a fost responsabil pentru scufundarea navei și pentru moartea a mai mult de 1.500 de pasageri. În luna aprilie a anului 1912, cel mai mare vas de pasageri pornea în călătoria sa din Southampton la New York, dar nu a reușit să ajungă niciodată la destinație. Noile dovezi indică faptul că a fost vorba de un incendiu în coca navei, care a ars neobservat timp de aproape trei săptămâni, înainte de acea noapte fatidică. Jurnalistul Senan Molony a studiat fotografiile realizate de inginerii electricieni șefi ai navei, înainte ca vasul să fi părăsit șantierul naval din Belfast.
Expertul, care a cercetat Titanicul timp de 30 de ani, a observat câteva pete negre lungi de 9 metri, exact în spatele locului în care nava a fost lovită de iceberg.

"Este vorba despre zona în care s-a blocat icebergul și pare a fi o slăbiciune sau o deteriorare a corpului navei în acel loc specific, înainte chiar de a pleca din Belfast", a declarat Senan Molony. Experții au confirmat că semnele puteau fi provocate de un incendiu într-una din sălile cazanelor. Așa că, atunci când Titanicul a lovit icebergul, coca de oțel a fost prea slăbită, fiind fragilă din cauza focului, și s-a rupt imediat.

Molony susține, de asemenea, că incendiul declanșat a fost ținut ascuns, iar nava a fost poziționată invers la docurile din Southampton, pentru a împiedica pasagerii să vadă daunele produse.

"Nimeni nu a investigat aceste semne înainte. Acestea schimbă povestea complet. Avem experți în industria metalurgică, ce ne spun că atunci când oțelul ajunge la acel nivel de temperatură, își reduce rezistența chiar și cu 75%", a mai adăugat Senan Molony.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod