Ipoteză şocantă: Oamenii sunt extratereştri!

"Ce-ar fi dacă oamenii au ajuns aici venind din spaţiu?" şi "Poate cu toţii am fost odată extratereştri" sunt câteva dintre afirmaţiile incluse într-un articol despre panspermie ce a fost publicat recent în revista ştiinţifică britanică New Scientist.

Apariţia vieţii pe Terra reprezintă unul dintre cele mai complicate "puzzle-uri" cu care se confruntă oamenii de ştiinţă din zilele noastre, iar unii dintre ei au început să nu mai creadă în teoria potrivit căreia viaţa îşi are originea pe planeta noastră.

Astrobiologii adună tot mai multe probe care par să sugereze faptul că viaţa îşi are originea în altă parte în galaxie şi a fost adusă pe Pământ de meteoriţi şi comete în urmă cu 3,8 miliarde - 4 miliarde de ani.

Această teorie poartă numele de "panspermie".

De exemplu, molecule organice şi apă au fost descoperite pe cometele care traversează Sistemul Solar, sugerând că elementele primordiale pentru apariţia vieţii pe Terra ar proveni, de fapt, din spaţiu.

Există şi cercetători care merg mai departe de această ipoteză şi afirmă că viaţa în sine a apărut în altă parte şi a fost adusă pe Terra atunci când condiţiile au devenit perfecte pentru ca ea să evolueze.

Panspermia nu este o teorie nouă - a fost enunţată în premieră în 1871 -, dar a început să obţină recent un sprijin tot mai mare în rândul oamenilor de ştiinţă, pe măsură ce astronomii au descoperit că Universul abundă în compuşi organici, notează cotidianul britanic Daily Mail, citat de Mediafax.

Deşi nu există deocamdată dovezi concrete care să ateste existenţa vieţii extraterestre, teoria panspermiei, care a rămas totuşi la limita ştiinţei unanim acceptate, nu mai este deloc considerată o teorie fantezistă aşa cum era în trecut, precizează acest articol publicat în New Scientist.

Peter Ward, biolog la Universitatea Washington din Seattle, a declarat pentru aceeaşi publicaţie: "Cred că teoria despre Marte, ca origine a vieţii de pe Terra, reprezintă un caz destul de bun".

Acelaşi profesor american este de părere că, dacă oamenii de ştiinţă vor găsi dovezi care să ateste faptul că viaţa de pe Terra este de origine extraterestră, această descoperire ar avea un impact major asupra abordărilor actuale din domeniul ştiinţei şi religiei.
"Ar fi o descoperire majoră. Unii dintre fundamentaliştii religioşi cred într-o anumită axiomă, care spune că există o singură viaţă şi că aceasta există doar aici, pe Terra", a spus acelaşi cercetător.