Fructul-minune care îţi menţine sănătatea şi silueta


Persoanele cărora le place să consume avocado în mod frecvent sunt mai sănătoase şi mai slabe decât acelea care nu mănâncă decât foarte rar sau deloc acest fruct, potrivit unui studiu recent citat de Huffington Post.
De asemenea, nivelul colesterolului în cazul consumatorilor de avocado este mai redus, iar riscul de boli cardiace, atacuri cerebrale şi diabet sunt mult diminuate, se mai arată în studiul american publicat în Nutrition Journal în urma unei ample analize desfăşurate la nivel naţional.

Specialiştii au analizat datele obţinute de la peste 17.500 de persoane care au participat la studiul National Health and Nutrition Examination, informează Mediafax. Atenţia cercetătorilor s-a concentrat asupra a 347 de adulţi, dintre care jumătate erau femei, care au declarat că obişnuiesc să includă avocado în dieta zilnică. Consumul mediu de avocado în cazul lor era de o jumătate de avocado de mărime medie în fiecare zi.

Astfel, în cazul consumatorilor de avocado, s-a descoperit că nivelul nutrienţilor din organism se afla la un nivel optim, care indica o bună stare de sănătate.
 
Potrivit studiului citat de agenţia Mediafax, consumatorii de avocado au în general o dietă mai echilibrată şi mai sănătoasă, bogată în vitamine şi minerale esenţiale.
Aportul de fibre în cazul lor era cu 36% mai mare decât la cei care nu mănâncă avocado. De asemenea, fructul asigură 23% din necesarul de vitamina E, cu 13% mai mult magneziu, cu 16% mai mult potasiu şi cu 48% mai multă vitamina K.

Astfel, persoanele care obişnuiesc să consume avocado au un nivel mai crescut de grăsimi "bune" în sânge în comparaţie cu cei care nu includ fructul în dietă, chiar dacă aportul de calorii în cazul ambelor grupuri este acelaşi.

Mai mult decât atât, avocado este foarte bun în curele de slăbire - s-a constatat că indicele masei corporale şi circumferinţa taliei în cazul celor care mănâncă avocado sunt mai mici.

Totodată, consumul de avocadă este asociat cu un nivel crescut de colesterol "bun", cu o densitate ridicată de lipoproteine, care protejează împotriva bolilor cardiace, astfel că aceia care mănâncă acest fruct sunt cu 50% mai feriţi de atac cerebral şi diabet de Tip 2.


Foto: Hepta

 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (4)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Anca pe 5 Mar 2013, 19:23
    Polemici

    De ce este atat de important daca este fruct sau leguma? In Chile, de exemplu, se foloseste des in salate cu rosii si branza, ulei de masline, sare. In Brazilia se foloseste in salatele de fructe. Important e sa gasesti combinatia care-ti incanta papilele gustative pentru ca avocado, de unul singur, e gretos. Personal il consum cu mere sau portocale sau in salate cu rosii si castraveti.

    0
    1

  • ana are mere pe 5 Mar 2013, 17:28
    fructe si legume

    cred ca departajarea tine de folosinta mai degraba decat de tipul de tulpina a plantei p[roducatoare.. roshia ce e? pt mine avocado ramane leguma fiindca o folosesc LA GATIT in schimb "obiecte" vegetale ca cireasa visina si napii porcesti le consum ca atare

    1
    0

  • Ana pe 5 Mar 2013, 07:30
    fruct!

    Avocado este fruct. Creste in copac, ca si mango si... merele. Este adevarat ca se poate consuma cu usturoi, eventual si cu sos de rosii sau ceapa, dar se consuma si in salate de fructe sau ca suc (doar cu lamaie sau combinat cu alte fructe).

    7
    1

  • GABI pe 5 Mar 2013, 01:19
    fruct ?!

    Pentru informatia voastra, avocado este o LEGUMA, nu un fruct. Se consuma in salate, cu lamaie si usturoi.

    2
    6

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod